Post thumbnail

Jak wypadł Esport w 2017 roku pod względem statystyk?

admin 11 stycznia 2018

Jak wielokrotnie powtarzałem rok 2017 był nieprawdopodobnie udany dla branży esportowej, udowadniałem wam to przy okazji publikacji artykułu, w którym przedstawiłem wam trzy największe wydarzenia esportowe ubiegłego roku. Dziś po raz kolejny powrócimy do 2017 roku, jednak aby przyjrzeć się dokładniejszym statystyką. Jedna z agencji analitycznych, skupiających się głównie na esporcie – Esports Charts, przygotowała bardzo interesującą infografikę, w której podsumowała cały poprzedni rok.

Oglądalność i rekordy

W 2017 odbyło się 390 imprez esportowych, w 43 dyscyplinach (grach). Największa liczba widzów była w czasie półfinałów Mistrzostw Świata w League of Legends „Worlds” 2017, gdzie walczyli SKT T1 oraz Royal Never Give up, spotkanie śledziło w szczytowym momencie 106,210,010 widzów z całego świata. Co za tym idzie, najwięcej widzów było w październiku, gdyż to właśnie wtedy miały miejsce Mistrzostwa Świata. Poza tym miesiącem spora ilość widzów była również w Listopadzie, bo prawie 70 milionów. Pomijając te dwa miesiące, średnia liczba widzów przez cały rok wyniosła 23 miliony oglądających

Jak mogliście wyczytać w poprzednim artykule, największym turniejem esportowym pod względem puli nagród było The International 7 w Dota 2. Impreza zgromadziła 24,787,916 dolarów, pobijając tym samym swój poprzedni rekord, oraz podnosząc poprzeczkę na kolejny.

Kolejnym rekordem jest liczba ogólnie spędzonych godzin na oglądanie turniejów esportowych. Kibice spędzili 15,600,000,000 godzin, oglądając swoich idoli, co stanowi 37% wszystkich wyświetleń w serwisie Netflix.

Najpopularniejsze Turnieje

Dota 2

• The International 7

• The Kiev Major 2017

• EPICENTER 2017

 

Counter-Strike: Global Offensive

• ELEAGUE Major 2017

• PGL Major Kraków 2017

• EPICENTER 2017

 

League of Legends

• 2017 World Championship

• 2017 Mid-Season Invitational

• NA LCS Spring 2017

 

 

Overwatch

• Overwatch World Cup 2017

• Overwatch World Cup 2017: Katowice Qualifier

• OGN Overwatch Apex Season 2

Tutaj warto również wspomnieć o przełomowym turnieju, którym został Gamescon PUBG Invitational 2017. Było to wielkie zaskoczenie dla wielu osób, a jednocześnie jeden z hitów ubiegłorocznej edycji Gamescon. Pierwszy oficjalny turniej w ten tytuł cieszył się niesamowitym zainteresowaniem, a stoiska Bluehole były wręcz oblegane. Ostatecznie w szczytowym momencie turniej oglądało 8,726,498 widzów.

Co istotne dla nas – Polaków, to to, że rok 2017 był wręcz niesamowity dla esportu w naszym kraju. Organizowaliśmy dwie imprezy rangi Major, a także mnóstwo pomniejszych imprez, które śledziły miliony osób na całym świecie. Pokazuje to, że organizatorzy widzą potencjał naszego kraju, jak również doecniają naszą publikę i gościnność. Dlatego też nic dziwnego, że to właśnie Polska znalazła się na drugim miejscu wśród najbardziej rozwiniętych państw pod względem esportu w Europie. Teraz musimy podniesć poprzeczkę i wyrosnąć na lidera w Europie, a mamy do tego wszystko co potrzeba, być może stanie się już to w 2018 roku.

Potęga Chińskiej widowni

Na zakończenie przygotowałem również ciekawostkę. Jeżeli weźmiemy pod uwagę liczbę widzów pochodzących z Chin, to stanowili oni nawet 98% wszystkich oglądających. Dla przykładu World Championship w League of Legends poza Chinami oglądało 2,022,061 osób. Natomiast kiedy włączymy to oglądających z Chin, otrzymujemy… 106,210,010 widzów.

Jeżeli chcecie więcej szczegółów dotyczących Chińskiej widowni, to odsyłam od info grafiki przygotowanej przez ESC Watch.