Najnowszy raport serwisu SuperData przynosi nam całkiem interesujące informacje. Dota 2 w grudniu 2016 roku była u szczytu swoich możliwości – prawie 14 milionów graczy zalogowało się do gry (w ciągu miesiąca), aby sprawdzić najnowszą aktualizację. W ciągu dwóch miesięcy liczba ta skutecznie zmalała, bowiem ponad milion graczy odszedł od produkcji Valve.
Tendencja spadkowa utrzymała się i w lutym 2018 roku zanotowano, że w Dota 2 gra „tylko” 10,6 miliona graczy miesięcznie. Nadal jest to bardzo dobry wynik, ale podobno sytuacja będzie się pogarszała. Ostatnio Valve wypuściło szereg aktualizacji, w tym kontrowersyjne Dota Plus. Jak podaje serwis SuperData, te nowości nie mają przyciągnąć nowych graczy, a jedynie utrzymać aktualną bazę zawodników i zachęcić ich do regularnego płacenia.
Podobno deweloperzy mają zmienić politykę. Zamiast zachęcać nowych graczy, planują zachować przy sobie istniejącą społeczność. Czy takie działania się opłacą? Nie wiadomo, ale konkurencja nie śpi!
Heroes of the Storm podobno ma się całkiem dobrze. MOBA od Blizzarda może pochwalić się 6,5 milionem użytkowników w ciągu miesiąca, co jest dobrym wynikiem. Jeszcze trochę HotS-owi do Dota 2, ale Smite radzi sobie zdecydowanie gorzej. Produkcja Hi-Rez przyciąga „jedynie” 2 miliony graczy miesięcznie. League of Legends z kolei to wielka niewiadoma. Ostatni raport mówi o 102 milionach miesięcznie, chociaż dane te pochodzą sprzed wielkiego rozkwitu PUBG-a oraz Fortnite BR.
Niemniej podobno gry MOBA nadal maja się całkiem nieźle i rynek utrzymuje się. Wychodzi zatem na to, że battle royale wcale nie zagraża temu gatunkowi. Chociaż pozostaje czekać do następnego raportu :).