Od zakończenia ESL One oraz Intel Extreme Masters Katowice minął prawie miesiąc, dlatego też organizatorzy — firma ESL oraz Intel postanowili podzielić się z nami dokładnymi statystykami.
Zacznijmy od najważniejszego — puli nagród, ta w tym roku wyniosła ponad 7 milionów dolarów, co jest znaczącym wzrostem w porównaniu do poprzednich lat. W czasie dwóch weekendów rozegrane zostały turnieje w takie gry jak CS:GO, Dota 2, Starcraft II, a także pomniejsze turnieje takie jak PUBG Invitational Katowice, HGC Western Clash w Heroes of the Storm. Dodatkowo odwiedzający stoiska mogli oglądać turnieje w Crossfire, jak również w Echo Arena, który jest stricte VR-owym tytułem.
Tranmisję z ESL One Katowice w Dota 2 w szczytowym momencie oglądało 2.2 miliona osób, widzowie spędzili w sumie 39 milionów godzin, oglądając swoich idoli. Transmisja z rozgrywek była dostępna na pięciu kanałach, które oferowane były przez siedemnastu operatorów kablowych i cyfrowych. W porónaniu z poprzednim rokiem ESL One Katowice zaliczył wzrost oglądalności o ponad 230%.
Równie dobrze wypadły finały 12. Sezonu Intel Extreme Masters. Transmisję nadawane były w dwunastu językach, transmisję z rozgrywek były dostępne u 38 operatorów kablowych i cyfrowych. Podobnie jak ESL One Katowice w szczytowym momencie zmagania najlepszych drużyn obserwowało 2.2 miliona osób, którzy spędzili w sumie 17.6 miliona godzin na oglądaniu.
Warto również zaznaczyć, że w tym roku także IEM Expo — targi technologiczne odbywające się w MCK (Międzynarodowym Centrum Kongresowym) zanotowały wzrost zainteresowania, według podanych danych przez spodek, jak i targi przewinęło się w ponad 170 tysięcy osób. Zdecydowanie możliwe to było dizęki poszerzeniu liczby wystawców. Ci z kolei zdecydowali się na organizowanie większej ilości konkursów, a także zaoferowali mozliwość testowania najnowszego sprzętu, jak i gier, co zdecydowanie zachęcało ludzi do odwiedzenia stoisk znajdujących się w MCK.